Field of Research Participation

Film

Film History, Film Theory, Film Criticism, Film Genres, Politics and Film, Film Adaptation, Film Aesthetics, Film Making&Producing, Directors·Actors·Writers of Film, Music&Sound in Movies, The movie Business&Studio etc.. All fields of Film



Dance

Dance Education, Dance Psychology, Dance Anthropology, Dance Sociology, Dance Philosophy, Dance Aesthetics, Dance Criticism, Dance Physiology, Dance Functional Science etc.. All fields of dance



Media Video

Media & Social Change, Video Graphic, Video Theory, General Communication, Advertising, Public Relations etc.. All fields of Media Video



Music

Classic, Ethnic Music, Traditional Music, World Music, Music Education etc.. All fields of music



Art/Design

Art Therapy, Art History, Education of Art, Art Criticism, Art and politics, Design Management & business, Design and Society etc.. All fields of Art/Design



Art Technology

Hybrid Art, Interactive Art, Cyber & Digital Art, Data Visualizations, Robot Art & Kinetic Art, Ux & GUI Design, Game Art, 3D Display system, Motion Graphic & CG Art, Authorship in Animation, Animation Technic, Producing Animation, Visualizing Science etc.. All fields of Art Technology



Sports Culture

Sports Convergence, Sports Politics & Economy·Diplomacy·Culture, Sports Industry & Management·Marketing, Sports Safety, Culture of Action Sports, Sports Welfare & Rehabilitation, Culture of Sports for the disabled, Culture of Sports for the elderly, Culture of Living Sports, Culture of Elite Sports, Culture of School Sports



Cultural Policy

Cultural policies, Cultural diversity, Public media services, Digital environment creation, Specific policies for civil, Cultural diplomacy, Cultural exchange...All fields of Cultural Policy

영화

영화역사, 영화이론, 영화비평, 영화장르, 영화와 정치, 영화각색, 영화미학, 영화제작, 영화 감독·배우·작가, 영화음악, 영화 사업&스튜디오 등



무용

무용교육, 무용심리학, 무용인류학, 무용사회학, 무용철학, 무용미학, 무용비평, 무용생리학, 무용기능학 등



미디어 영상

미디어와 사회변동, 영상그래픽, 영상이론, 커뮤니케이션 일반, 광고, 홍보, 통합마케팅 커뮤니케이션, 미디어아트 등



음악

Classic, 민족음악, 전통음악, 월드 뮤직, 음악교육 등



미술/디자인

미술치료, 미술사학, 미술교육, 미술비평, 미술과 정치, 디자인 경영, 디자인과 사회 등



예술공학

하이브리드 예술, 인터랙티브 아트, 디지털·사이버 아트, 데이터 시각화, 키네틱 아트, UX·GUI 디자인, 게임 아트, 3D 시스템, 모션 그래픽·CG아트, 애니메이션 저자권, 애니메이션 기법, 애니메이션 제작, 과학적 시각화 등



스포츠문화

스포츠 융·복합, 스포츠 정치와 경제·외교·문화, 스포츠산업과 경영·마케팅, 스포츠안전, 액션스포츠 문화, 스포츠복지와 재활, 특수스포츠와 실버스포츠문화, 생활스포츠문화, 엘리트스포츠 문화, 학교스포츠문화 등



문화정책스포츠문화

세부 분과소개글은 업데이트 중입니다.